Τέχνη και επιστήμη : ερμηνευτικές προσεγγίσεις στη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη μέσα από την επίδραση της επιστήμης /
Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι καλλιτέχνες αποτελούν τα υποκείμενα κάθε κοινωνίας που αφουγκράζονται τις υποβόσκουσες ανησυχίες της και τις οπτικοποιούν. Ένα έργο τέχνης ενέχει τόσο συνειδητές επιλογές του καλλιτέχνη ή του παραγγελιοδότη, όσο και χαρακτηριστικά που έχουν ενσω...
Κύριος συγγραφέας: | Γέμτου, Ελένη. |
---|---|
Μορφή: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | English |
Στοιχεία έκδοσης: |
Θεσσαλονίκη :
Επίκεντρο,
2018.
|
Ταξινομικός αριθμός: |
701.05 ΓΕΜ |
Θέματα: | |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
LEADER | 05122nam a2200277 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1/48558 | ||
008 | 190329s2018 xx a 00010 eng | ||
020 | |a 9789604588640 | ||
035 | |l 51555 | ||
040 | |a GR-PeUP | ||
082 | 0 | 0 | |a 701.05 ΓΕΜ |
100 | 1 | |a Γέμτου, Ελένη. | |
245 | 1 | 0 | |a Τέχνη και επιστήμη : |b ερμηνευτικές προσεγγίσεις στη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη μέσα από την επίδραση της επιστήμης / |c Ελένη Γέμτου. |
260 | 0 | |a Θεσσαλονίκη : |b Επίκεντρο, |c 2018. | |
300 | |a 290 σ. : |b εικ. (ορισμένες έγχρ.) ; |c 24 εκ. | ||
504 | |a Περιέχει βιβλιογραφία: σ. [279]-290. | ||
505 | 0 | |a Εισαγωγή -- Οι απαρχές της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από την επίδραση της Οπτικής και της Πειραματικής Ψυχολογίας: Ιμπρεσιονισμός, Μεταϊμπρεσιονισμός, Art Nouveau & Jugendstil -- Γερμανικός Εξπρεσιονισμός, Γαλλικός Κυβισμός και Ορφισμός ως εκφάνσεις πανθεϊστικών παραδόσεων και ορθολογικών αντιλήψεων -- Αφαίρεση και Γεωμετρία στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα -- Εικαστικές ερμηνείες θεωριών της Φυσικής στις αρχές του 20ού αι.: Μ. Duchamp, Φουτουρισμός, Ραγιονισμός και Βορτισισμός -- Η επίδραση του Einstein στη Μοντέρνα Τέχνη -- Από τον φυσικό-βιολογικό κόσμο στον εσωτερικό-πνευματικό κόσμο του ανθρώπου: η ψυχική διαταραχή, το ασυνείδητο και το όνειρο στην Επιστήμη και την Τέχνη -- Η Τέχνη στο πλαίσιο των εξελίξεων στην Πυρηνική Φυσική και την Κβαντομηχανική -- Τέχνη και Επιστήμη: η συμβολή τους στη διαμόρφωση της σύγχρονης αισθητικής και η σημασία της ύπαρξης ορίων -- Βιβλιογραφία. | |
520 | 0 | |a Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι καλλιτέχνες αποτελούν τα υποκείμενα κάθε κοινωνίας που αφουγκράζονται τις υποβόσκουσες ανησυχίες της και τις οπτικοποιούν. Ένα έργο τέχνης ενέχει τόσο συνειδητές επιλογές του καλλιτέχνη ή του παραγγελιοδότη, όσο και χαρακτηριστικά που έχουν ενσωματωθεί σε αυτό με έμμεσο τρόπο. Σε αντίθεση δηλαδή με τη θρησκεία, τη φιλοσοφία και την επιστήμη που αποτελούν συνειδητά διαμορφωμένους τρόπους ερμηνείας και εξήγησης του κόσμου, η τέχνη λειτουργεί σε ένα βαθμό ασυνείδητα αποκαλύπτοντας τις γενικότερες αντιλήψεις κάθε εποχής. Έτσι, για παράδειγμα, ενώ η επιλογή συγκεκριμένου θέματος είναι συνειδητή διαδικασία του καλλιτέχνη (ή του παραγγελιοδότη), ο τρόπος που απεικονίζονται ο χώρος, το φως, οι μορφές και οι αναλογίες αποτελεί αντανάκλαση του πώς η συγκεκριμένη εποχή αντιλαμβάνεται τις έννοιες αυτές τόσο σε εμπειρικό όσο και σε αξιακό επίπεδο. Μια στοχευμένη λοιπόν ανάγνωση των καλλιτεχνικών έργων μιας πολιτισμικής εποχής επιτρέπει δυνητικά ερμηνείες που θα συνέβαλαν σε μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της κρατούσας κοσμοεικόνας. | |
650 | 4 | |a Τέχνη και επιστήμη. | |
650 | 4 | |a Art and science. | |
650 | 4 | |a Art, Modern. | |
650 | 4 | |a Τέχνη, Μοντέρνα. | |
650 | 4 | |a Art and Technology. | |
650 | 4 | |a Τέχνη και τεχνολογία. | |
852 | |a INST |b UNIPILB |c MAIN |e 20190329 |h 701.05 ΓΕΜ |p 00180729 |q 00180729 |t LOAN |y 0 |4 1 | ||
852 | |a INST |b UNIPILB |c MAIN |e 20190329 |h 701.05 ΓΕΜ |p 00180730 |q 00180730 |t LOAN |y 0 |4 2 |