Συγκριτική σύνταξη και γλωσσικές διαταραχές

Το βιβλίο έχει δύο (συμπληρωματικούς) στόχους. Να ασχοληθεί: α) με θεμελιώδεις περιοχές και έννοιες του συντακτικού τομέα της γλώσσας, όπως αυτές έχουν μελετηθεί από τη σύγχρονη συντακτική θεωρία, και β) με το πώς αυτές οι περιοχές πραγματώνονται στην μη τυπική γλώσσα, δηλαδή, στις γλωσσικές διαταρα...

Πλήρης περιγραφή

Κύριος συγγραφέας: Τερζή, Αρχόντω.
Άλλοι συγγραφείς: Βαρλοκώστα, Σπυριδούλα
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Στοιχεία έκδοσης: Αθήνα : Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, c2015.
Σειρά: Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος
Ταξινομικός αριθμός: 410
Θέματα:
Διαθέσιμο Online: Πλήρες Κείμενο - Full text
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
LEADER 05598nam a2200325 a 4500
001 kal2642
003 Gr-AtHEAL
005 20160422092915.0
006 m d
008 160413s2015 gr s gre|c
020 |a 9789606033513 
040 |a GR-AtHEAL  |b gre  |c GR-AtHEAL 
082 0 4 |a 410  |2 23 
100 1 |a Τερζή, Αρχόντω.  |8 1346 
245 1 0 |a Συγκριτική σύνταξη και γλωσσικές διαταραχές  |h [Ηλεκτρονικός πόρος]   |c Τερζή, Αρχόντω ; Κριτικός αναγνώστης,Βαρλοκώστα, Σπυριδούλα. 
260 |a Αθήνα :  |b Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,  |c c2015. 
490 |a Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος  |8 40 
520 |a Το βιβλίο έχει δύο (συμπληρωματικούς) στόχους. Να ασχοληθεί: α) με θεμελιώδεις περιοχές και έννοιες του συντακτικού τομέα της γλώσσας, όπως αυτές έχουν μελετηθεί από τη σύγχρονη συντακτική θεωρία, και β) με το πώς αυτές οι περιοχές πραγματώνονται στην μη τυπική γλώσσα, δηλαδή, στις γλωσσικές διαταραχές (=διαταραχές λόγου) που επηρεάζουν την μορφολογία και τη σύνταξη, καθώς και πώς εξελίσσονται στην πορεία κατάκτησης της γλώσσας. Το βιβλίο θα αναφερθεί επίσης στα ευρήματα της συντακτικής θεωρίας που έχουν χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία των γλωσσικών διαταραχών, αναφορά σπάνια τόσο για την Ελληνική όσο για τη διεθνή εκπαιδευτική βιβλιογραφία. Ο λόγος που προτείνεται αυτό το διδακτικό βοήθημα είναι επειδή τα τελευταία χρόνια έχει διεξαχθεί ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός μελετών, τόσο στην Ελληνική όσο και διαγλωσσικά, επί της συμπεριφοράς της μη τυπικής γλώσσας ως προς μια σειρά μορφοσυντακτικών φαινομένων και χαρακτηριστικών, αλλά αυτές οι μελέτες δεν υπάρχουν συγκεντρωμένες σε κάποιο βιβλίο στην Ελληνική - ούτε εξάλλου σε άλλες γλώσσες - για διδακτικούς σκοπούς. Ακόμη, σε καμία περίπτωση τα ως άνω ευρήματα δεν είναι συγκεντρωμένα ανά συντακτικό χαρακτηριστικό ή/και ανά γλωσσική διαταραχή. Για να γίνει κατανοητή η επιστημονική συμβολή και η χρησιμότητα των μελετών στις οποίες αναφερόμαστε πιο πάνω απαιτούνται γνώσεις της σύγχρονης συντακτικής θεωρίας. Όμως, τα (λιγοστά, και όχι ιδιαίτερα πρόσφατα) διδακτικά εγχειρίδια της συντακτικής θεωρίας ασχολούνται με τις σχετικές έννοιες σε λεπτομέρεια που δεν είναι πάντα εύπεπτη ή κατανοητή από φοιτητές που ενδιαφέρονται για γλωσσικές διαταραχές ή για πρώιμη γλώσσα/γλωσσική κατάκτηση. Από την άλλη όχθη, τα (λιγοστά, έως ανύπαρκτα) διδακτικά εγχειρίδια επί της γλωσσική κατάκτησης και των γλωσσικών διαταραχών δεν αναλύουν συνήθως το θεωρητικό υπόβαθρο του συντακτικού τομέα, ίσως επειδή προσπαθούν να καλύψουν όλους τους τομείς της γλώσσας και όχι μόνο τον συντακτικό. Το προτεινόμενο βιβλίο φιλοδοξεί να καλύψει αυτά τα κενά. 
653 |a Μη τυπική γλώσσα 
653 |a Κατάκτηση γλώσσας 
653 |a Σύνταξη 
653 |a Γλωσσολογία  |a Πεδία Γλωσσολογίας  |a Ψυχογλωσσολογία  |a Νευρογλωσσολογία 
653 |a Γλωσσολογία  |a Πεδία Γλωσσολογίας  |a Βιογλωσσολογία 
653 |a Γλωσσολογία  |a Πεδία Γλωσσολογίας  |a Πεδία βάσει της δομής της γλώσσας  |a Σύνταξη 
700 1 |a Βαρλοκώστα, Σπυριδούλα  |e Κριτικός αναγνώστης  |8 1347 
856 4 0 |u http://hdl.handle.net/11419/2642  |z Πλήρες Κείμενο - Full text 
907 |a .b25677226  |b 12-06-18  |c 29-07-16 
949 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 410_000000000000000_ΤΕΡ  |7 0  |8 KALL  |8 480  |d 2016-04-13  |r 2016-04-13  |w 2016-04-13  |z 410 ΤΕΡ  |o SEAB KALLIPOS 
998 |a 80  |a 01  |a 02  |a 03  |a 04  |a 05  |a 06  |a 07  |a 08  |a 09  |a 10  |a 11  |a 12  |a 13  |a 14  |a 15  |a 16  |a 17  |a 18  |a 19  |a 20  |a 21  |a 22  |a 23  |a 24  |a 25  |a 26  |b 15-08-02  |c m  |d z   |e -  |f gre  |g gr   |h 0 
942 |2 ddc  |c KALLIPOS