Διδακτική της βιολογίας

Η επιλογή του συγγραφέα να μην εντάξει το παρόν σύγγραμμα στην ενότητα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών συνιστά μία συνειδητή επιλογή, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης της Διδακτικής της Βιολογίας (ΔΒ) από τη συγκεκριμένη ενότητα. Η ΔΒ συνιστά ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο με ιδιαίτερα χαρακτηρισ...

Πλήρης περιγραφή

Κύριος συγγραφέας: Αθανασίου, Κυριάκος.
Άλλοι συγγραφείς: Παπαδοπούλου, Πηνελόπη
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Στοιχεία έκδοσης: Αθήνα : Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, c2015.
Σειρά: Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος
Ταξινομικός αριθμός: 570.71
Θέματα:
Διαθέσιμο Online: Πλήρες Κείμενο - Full text
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
LEADER 05362nam a2200325 a 4500
001 kal4794
003 Gr-AtHEAL
005 20160422104614.0
006 m d
008 160413s2015 gr s gre|c
020 |a 9789606030765 
040 |a GR-AtHEAL  |b gre  |c GR-AtHEAL 
082 0 4 |a 570.71  |2 23 
100 1 |a Αθανασίου, Κυριάκος.  |8 661 
245 1 0 |a Διδακτική της βιολογίας  |h [Ηλεκτρονικός πόρος]   |c Αθανασίου, Κυριακός ; Κριτικός αναγνώστης,Παπαδοπούλου, Πηνελόπη ; Τεχνική επιμέλεια,Τσιώνης, Ηλίας. 
260 |a Αθήνα :  |b Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,  |c c2015. 
490 |a Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος  |8 40 
520 |a Η επιλογή του συγγραφέα να μην εντάξει το παρόν σύγγραμμα στην ενότητα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών συνιστά μία συνειδητή επιλογή, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης της Διδακτικής της Βιολογίας (ΔΒ) από τη συγκεκριμένη ενότητα. Η ΔΒ συνιστά ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την διαφοροποιούν σε σημαντικό βαθμό από τη «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών», όπως λ.χ. είναι η ύπαρξη «Ενοποιητικής Θεωρίας» όπως αυτής της Θεωρίας της Εξέλιξης. Φυσικά, η Βιολογία και η Διδακτική της, σε μεγάλο βαθμό ακολουθούν και συνυπάρχουν με τη Διδακτική των ΦΕ, όπου η δεσπόζουσα άποψη- Διδακτικό μοντέλο που κυριαρχεί σήμερα παγκοσμίως, είναι αυτό της Διερεύνησης και του Εποικοδομητισμού. Στα πλαίσια αυτά, στο παρόν σύγγραμμα γίνεται μια προσπάθεια να υπάρχουν δύο με τρεις ενότητες αφιερωμένες στις αντιλήψεις των μαθητών για σημαντικές ενότητες της Βιολογικής γνώσης, όπως η Εξέλιξη, η Κληρονομικότητα, η Φωτοσύνθεση. Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια παρουσίασης στρατηγικών Εννοιολογικής Αλλαγής. Μιας αλλαγής, για την οποία πιστεύεται πλέον πως κατακτάται μέσα από μορφές Ενεργητικής Μάθησης και Διδασκαλίας, όπως είναι Μάθηση Μέσω Διερεύνησης (ΜΜΔ). Θα μπορούσε κανείς να πει πως ΜΜΔ είναι η προσπάθεια μεταφοράς της Επιστημονικής Μεθόδου (ΕΜ) στη σχολική τάξη. Για το λόγο αυτό, σημαντικό μέρος του εγχειριδίου αφιερώνεται στην κατανόηση και σε εφαρμογές μεθόδων ΜΜΔ, σε σχέση με την εφαρμογή τους σε συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλίας ενοτήτων της Βιολογίας. Παράλληλα, μία σε βάθος κατανόηση από τον υποψήφιο εκπαιδευτικό του τί είναι η ΕΜ και πώς συνδέεται με τις σύγχρονες τάσεις στη Διδακτική των ΦΕ και της Βιολογίας, προϋποθέτει την εξοικίωση με την Ιστορία των Επιστημών. Μια εξοικείωση που μπορεί και η ίδια να αποτελέσει εργαλείο διδασκαλίας. Ιδιαίτερα όταν κανείς ανατρέξει σε σημαντικές Επιστημονικές Διαμάχες, όπως αυτή για την Αυτόματη Γένεση, κ.α. Έτσι, μέρος του εγχειριδίου αφιερώνεται στην ενότητα αυτή. 
650 0 |a Biology  |x Study and teaching  |8 2251 
653 |a Διερεύνηση 
653 |a Εποικοδομητισμός 
653 |a Βιολογία 
653 |a Εκπαίδευση και επιστήμες της αγωγής  |a Διδακτική 
653 |a Επιστήμες της ζωής 
700 1 |a Παπαδοπούλου, Πηνελόπη  |e Κριτικός αναγνώστης  |8 659 
856 4 0 |u http://hdl.handle.net/11419/4794  |z Πλήρες Κείμενο - Full text 
907 |a .b25680286  |b 12-06-18  |c 29-07-16 
949 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 570_710000000000000_ΑΘΑ  |7 0  |8 KALL  |8 787  |d 2016-04-13  |r 2016-04-13  |w 2016-04-13  |z 570.71 ΑΘΑ  |o SEAB KALLIPOS 
998 |a 80  |a 01  |a 02  |a 03  |a 04  |a 05  |a 06  |a 07  |a 08  |a 09  |a 10  |a 11  |a 12  |a 13  |a 14  |a 15  |a 16  |a 17  |a 18  |a 19  |a 20  |a 21  |a 22  |a 23  |a 24  |a 25  |a 26  |b 16-05-17  |c m  |d z   |e -  |f gre  |g gr   |h 0 
942 |2 ddc  |c KALLIPOS