Ατομικές διαφορές στην απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας: στιλ και στρατηγικές μάθησης

Οι πρώτοι γλωσσολόγοι που ενδιαφέρθηκαν για την γλωσσική κατάρτιση προσέγγισαν το εργαλείο της γλώσσας μέσα από αναλύσεις που αφορούσαν σχεδόν αποκλειστικά στη δομή του συστήματος. Αργότερα, με την εισαγωγή της εμπειρικής έρευνας στις γλωσσικές επιστήμες, οι ερευνητές έδειξαν ενδιαφέρον και δοκίμασα...

Πλήρης περιγραφή

Κύριος συγγραφέας: Υψηλάντης, Γεώργιος.
Άλλοι συγγραφείς: Μουτή, Άννα, Αρβανίτης, Παναγιώτης
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Στοιχεία έκδοσης: Αθήνα : Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, c2015.
Σειρά: Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος
Ταξινομικός αριθμός: 410
Θέματα:
Διαθέσιμο Online: Πλήρες Κείμενο - Full text
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
LEADER 05667nam a2200349 a 4500
001 kal4999
003 Gr-AtHEAL
005 20160506090554.0
006 m d
008 160413s2015 gr s gre|c
020 |a 9789606034213 
040 |a GR-AtHEAL  |b gre  |c GR-AtHEAL 
082 0 4 |a 410  |2 23 
100 1 |a Υψηλάντης, Γεώργιος.  |8 1709 
245 1 0 |a Ατομικές διαφορές στην απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας: στιλ και στρατηγικές μάθησης  |h [Ηλεκτρονικός πόρος]   |c Υψηλάντης, Γεώργιος ; Μουτή, Άννα ; Κριτικός αναγνώστης,Αρβανίτης, Παναγιώτης ; Γλωσσική επιμέλεια,Παπαδοπούλου, Θεοδώρα. 
260 |a Αθήνα :  |b Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,  |c c2015. 
490 |a Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος  |8 40 
520 |a Οι πρώτοι γλωσσολόγοι που ενδιαφέρθηκαν για την γλωσσική κατάρτιση προσέγγισαν το εργαλείο της γλώσσας μέσα από αναλύσεις που αφορούσαν σχεδόν αποκλειστικά στη δομή του συστήματος. Αργότερα, με την εισαγωγή της εμπειρικής έρευνας στις γλωσσικές επιστήμες, οι ερευνητές έδειξαν ενδιαφέρον και δοκίμασαν να βρουν απαντήσεις και να εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η γλωσσική πρόσκτηση καθώς ‘δεν αρκέστηκαν στην απλή περιγραφή της γλώσσας του μαθητή’ Ellis (1994: 16). Παράλληλα επεδίωξαν να εξηγήσουν σχετικά φαινόμενα, όπως: α) “γιατί οι μαθητές κάνουν λάθη”; β) “για ποιο λόγο η γλώσσα τους σημειώνει σημαντικές κανονικότητες ‘marked regularities”; γ) “για ποιο λόγο η γλώσσα μεταβάλλονταν συστηματικά μέσα στο χρόνο”; Κατά την απόκτηση της δεύτερης γλώσσας παρατηρούνται μία σειρά από συνθήκες, παράγοντες ή μεταβλητές που την επηρεάζουν και φαίνεται να προκύπτουν από ατομικές διαφορές ανάμεσα στους μαθητές. Οι παράγοντες αυτοί αρχικά, θα μπορούσαν να διαχωριστούν σε αυστηρά προσωπικούς και άλλους, περισσότερο γενικούς, που μπορεί να επηρεάζουν είτε τη διαδρομή (route) της γλωσσικής απόκτησης (την σειρά με την οποία οι μαθητές αποκτούν γλωσσικά φαινόμενα), είτε τον ρυθμό ταχύτητας της απόκτησης (rate), είτε το τελικό αποτέλεσμα, [το επίπεδο γλωσσικών ικανοτήτων ή επάρκειας (efficiency-proficiency) στο οποίο μπορεί να φτάσει ένας χρήστης]. Στην δεύτερη περίπτωση των προσωπικών διαφορών η υπόθεση της επιρροής δείχνει να είναι περισσότερο ισχυρή καθώς αποτελεί παρατήρηση αρκετών δασκάλων και μαθητών ενώ παράλληλα ίσως να είναι και ευκολότερα παρατηρήσιμη (αν και δεν συμβαίνει πάντα αυτό). Εδώ η έρευνα επικεντρώθηκε στην γλωσσική επάρκεια και ατομική αντίδραση των μαθητών κατά την απόκτηση της Γ2. Ειδικότερα, στο κίνητρο (motivation), στην προσωπικότητα (personality),στην ηλικία (age), στο γνωστικό και μαθησιακό στιλ (cognitive and learning style) και στις στρατηγικές μάθησης (learning strategies) αλλά και στην κλίση (aptitude). 
650 0 |a Applied linguistics and language study  |8 2812 
653 |a Στρατηγικές μάθησης 
653 |a Κίνητρο 
653 |a Εκμάθηση δεύτερης γλώσσας 
653 |a Γνωστικό στιλ 
653 |a Ατομικές διαφορές 
653 |a Γλωσσολογία  |a Πεδία γλωσσολογίας  |a Εφαρμοσμένη γλωσσολογία  |a Διδασκαλία της γλώσσας  |a Διδασκαλία της ξένης γλώσσας 
700 1 |a Μουτή, Άννα  |e Συγγραφέας  |8 1710 
700 1 |a Αρβανίτης, Παναγιώτης  |e Κριτικός αναγνώστης  |8 1711 
856 4 0 |u http://hdl.handle.net/11419/4999  |z Πλήρες Κείμενο - Full text 
907 |a .b25677627  |b 12-06-18  |c 29-07-16 
949 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 410_000000000000000_ΥΨΗ  |7 0  |8 KALL  |8 520  |d 2016-04-13  |r 2016-04-13  |w 2016-04-13  |z 410 ΥΨΗ  |o SEAB KALLIPOS 
998 |a 80  |a 01  |a 02  |a 03  |a 04  |a 05  |a 06  |a 07  |a 08  |a 09  |a 10  |a 11  |a 12  |a 13  |a 14  |a 15  |a 16  |a 17  |a 18  |a 19  |a 20  |a 21  |a 22  |a 23  |a 24  |a 25  |a 26  |b 10-05-17  |c m  |d z   |e -  |f gre  |g gr   |h 0 
942 |2 ddc  |c KALLIPOS