Αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων με επίκεντρο τον χρήστη Ευχρηστία, προσβασιμότητα, συνεργατική εργασία, εμπειρία του χρήστη
Καθημερινά χρησιμοποιούμε διαδραστικά συστήματα (interactive systems) τεχνολογιών όπως παγκόσμιου ιστού, φορητών τηλεφώνων, εικονικών κόσμων, που παρέχουν υπηρεσίες σε εύρος περιοχών εφαρμογής - όπως ενημέρωση, διακυβέρνηση, εκπαίδευση και εργασία. Η αξιολόγηση με επίκεντρο το χρήστη είναι μια σημαν...
Κύριος συγγραφέας: | Κουτσαμπάσης, Παναγιώτης. |
---|---|
Άλλοι συγγραφείς: | Λέπουρας, Γεώργιος |
Μορφή: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek |
Στοιχεία έκδοσης: |
Αθήνα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
c2015.
|
Σειρά: |
Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Κάλλιπος
|
Ταξινομικός αριθμός: |
004.01 |
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: |
Πλήρες Κείμενο - Full text |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
Πίνακας περιεχομένων:
- Εισαγωγή: Ιστορική εξέλιξη της αξιολόγησης στην Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-υπολογιστή, διαστάσεις της αξιολόγησης: εμπειρική διαδικασία, συμμετέχοντες, ποσοτική/ποιοτική, διαμορφωτική/συμπερασματική, αντικειμενική/υποκειμενική, ο τόπος και ο χρόνος της αξιολόγησης. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΥΧΡΗΣΤΙΑΣ. 1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Ιστορική εξέλιξη και σημαντικές έννοιες, «Νόμοι» ευχρηστίας, Αρχές ευχρηστίας, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Επιθεωρήσεις ευχρηστίας, Δοκιμές ευχρηστίας (γενική διαδικασία, διαμορφωτικές, συμπερασματικές), Ερωτηματολόγια διερεύνησης της ικανοποίησης χρηστών.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ.1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Ιστορική εξέλιξη και σημαντικές έννοιες, Επιχειρήματα υπέρ της προσβασιμότητας, Ανάγκες, εμπόδια και προκλήσεις προσβασιμότητας, Αρχές καθολικής σχεδίασης, Οδηγίες διασφάλισης προσβασιμότητας. 2. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ: Επιθεωρήσεις προσβασιμότητας, Τεχνικοί έλεγχοι προσβασιμότητας, Δοκιμές προσβασιμότητας με χρήστες.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΧΡΗΣΤΗ. 1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Ιστορική εξέλιξη και σημαντικές έννοιες, Εννοιολογικά πλαίσια της εμπειρίας του χρήστη. 2. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: ΜΕΘΟΔΟΙ. Μέθοδοι αξιολόγησης της προσδοκώμενης εμπειρίας (Αξιολόγηση πρωτοτύπων στο χαρτί, Ταξινόμηση καρτών, Χαρτογράφηση πλαισίου), Μέθοδοι αξιολόγησης της εμπειρίας κατά τη χρήση (Μελέτες πεδίου, Online μελέτες εμπειρίας, Ανάλυση δεδομένων χρήσης, Αξιολόγηση εμπειρίας μέσω ανίχνευσης ματιού), Μέθοδοι αξιολόγησης της εμπειρίας σε βάθος χρόνου (Μελέτες ημερολογίου, Η καμπύλη της εμπειρίας του χρήστη). ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. 1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Ιστορική εξέλιξη και σημαντικές έννοιες, Κατηγοριοποιήσεις τεχνολογιών (συνεργατικής εργασίας), Προσδιοριστικές ιδιότητες, Κατηγορίες, Κοινωνική και οργανωσιακή δυναμική. 2. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ: Εθνογραφία, Θεωρία Δραστηριοτήτων, Μελέτες περίπτωσης, Πειράματα συνεργατικής εργασίας, Διαμήκεις μελέτες, Έρευνες συνεργατικής εργασίας.