Σχολική συμβουλευτική και παρεμβάσεις για παιδιά με διαταραχές /

Άλλοι συγγραφείς: Κουρκούτας, Ηλίας Ε.
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Στοιχεία έκδοσης: Αθήνα : Πεδίο, 2017.
Ταξινομικός αριθμός: 371.9 ΚΟΥ
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή τεκμηρίου: Περιεχόμενα: Πρόλογος - Εισαγωγή, Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου στο πλαίσιο της ενταξιακής φιλοσοφίας και εκπαίδευσης: Προτάσεις για ένα νέο "παράδειγμα" στον χώρο της σχολικής ψυχολογίας Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Angie Hart - Θεωρητικές αναζητήσεις - Οικογένειες παιδιών με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες: Ανασταλτικοί παράγοντες και παράγοντες ώθησης σε σχέση με την ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη στο σχολείο Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Roberta Caldin - Διακυβεύματα/προκλήσεις σε σχέση με την ένταξη παιδιών με υστερήσεις στα γενικά σχολικά πλαίσια Jean-Jacques Detraux - Παππούδες και γιαγιάδες τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Ο ρόλος τους, η συμβολή τους και η αναγκαιότητα προγραμμάτων παρέμβασης Κατερίνα Κορνηλάκη & Μαρία Κυπριωτάκη - Η έρευνα για την ψυχική ανθεκτικότητα των γονέων παιδιών με αυτισμό πατήρ Απόστολος Καβαλιώτης - Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης επικεντρωμένα στην οικογένεια και στα παιδιά με ιδιαίτερες δυσκολίες/δυσλειτουργίες: Επισκόπηση μελετών και ζητήματα επιτυχημένων εφαρμογών Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Παύλος Τσιχλάκης - Ενδυνάμωση ψυχικής ανθεκτικότητας σε παιδιά και εφήβους με ακαδημαϊκές και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες/διαταραχές: Παρεμβάσεις στο πλαίσιο του σχολείου Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Maria Raul Lobo Xavier - Συμβουλευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις σε οικογένειες παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες/διαταραχές: Θεωρητικά ζητήματα και πρακτικές κατευθύνσεις Ηλίας Ε. Κουρκούτας - Ενισχύοντας την κοινωνική μάθηση και τη φιλία σε μαθητές με σύνδρομο Down: Παρεμβάσεις στη συμπεριληπτική εκπαίδευση Αναστασία Αλευριάδου & Στέλλα Γκιαούρη - Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών με δυσκολίες/διαταραχές: Ευρήματα διεθνών ερευνών και προτάσεις ψυχοπαιδαγωγικών/ συμβουλευτικών παρεμβάσεων από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των σχολικών ψυχολόγων Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Parminder Parmar - Συμβουλευτική υποστήριξη εκπαιδευτικών με βάση το μοντέλο της ψυχικής ανθεκτικότητας και της συστημικής ψυχοδυναμικής προσέγγισης: Ένα συνθετικό μοντέλο παρέμβασης Ηλίας Ε. Κουρκούτας, Θεόδωρος Γιοβαζολιάς & Πήλιος Σταύρου ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ/ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ - Εφαρμογή και αξιολόγηση ομαδικού ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για αδέλφια παιδιών με αυτισμό Ανδρέας Μπρούζος, Στέφανος Βασιλόπουλος & Χριστίνα Τάσση - Αντιδράσεις και στάδια του στρες των γονέων απέναντι στην αναπηρία και στρατηγικές αντιμετώπισης μέσα από τη συμβουλευτική και την ψυχοθεραπεία στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής Στέφανος Πλεξουσάκης - Ένα πρόγραμμα συμβουλευτικής παρέμβασης και εικαστικών τεχνικών (art therapy) για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/διαταραχές Ηλίας Ε. Κουρκούτας, Michal Bat Or, Κώστας Χρηστίδης, Πήλιος Σταύρου, Μαρία Σμυρνάκη & Ανδριανή Παπαδάκη - Μοντέλο ψυχικής ανθεκτικότητας ενταξιακής πρακτικής σε παιδιά με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από την αφήγηση, το παιχνίδι ρόλων και τη δημιουργική γραφή στη γενική τάξη του δημοτικού σχολείου Ελένη Βιταλάκη, Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Angie Hart - Παρεμβάσεις με έμφαση την οικογένεια: Μουσικές πρακτικές στην καθημερινότητα των οικογενειών για παιδιά με αυτισμό Ποθεινή Βαϊούλη - Προστατευτικοί παράγοντες και παράγοντες κινδύνου για την ψυχοκοινωνική και σχολική εξέλιξη παιδιών με προβλήματα υγείας: Μελέτη περίπτωσης Μαρία Γεωργιάδη & Ηλίας Ε. Κουρκούτας - Ο διάλογος ως μέσο προώθησης ενός συνεργατικού και ενταξιακού περιβάλλοντος Ελένη Τραγουλιά - Ψυχοθεραπευτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις σε περιπτώσεις επιλεκτικής αλαλίας: Ψυχοδυναμική συστημική προσέγγιση μιας περίπτωσης παιδιού Ηλίας Ε. Κουρκούτας & Κωνσταντίνα Γκίκα - Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις για παιδιά με δυσκολίες προσαρμογής και ένταξης στην ομάδα κατά την προσχολική και σχολική ηλικία Ειρήνη Σπανάκη.
Περίληψη: Οι διαταραχές των παιδιών (αναπτυξιακές, γνωστικές, συναισθηματικές, σχολικής, ψυχοκοινωνικής προσαρμογής κ.ά.) και οι παρεμβάσεις στο πλαίσιο του σχολείου και της οικογένειας με βάση τη θεωρία και την έρευνα της ψυχικής ανθεκτικότητας έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων τα τελευταία χρόνια. Με το θέμα αυτό ασχολείται και το παρόν βιβλίο. Στο πλαίσιο της σχολικής συμβουλευτικής και της ενταξιακής ψυχοπαιδαγωγικής, οι συγγραφείς εξετάζουν την ατομική, οικογενειακή και σχολική δυναμική ενός ευρέος φάσματος δυσκολιών και διαταραχών (ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών) στην παιδική ηλικία και συζητούν διεξοδικά τη διαχείριση και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Στον τόμο συμμετέχουν ερευνητές, ακαδημαϊκοί, επαγγελματίες και εξειδικευμένοι επιστήμονες από πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού (Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ισραήλ, Πορτογαλία, Κύπρος) με κείμενα που αφορούν ερευνητικά, κλινικά και πρακτικά ζητήματα ψυχοπαιδαγωγικής και σχολικής συμβουλευτικής. Οι περισσότεροι συγγραφείς υιοθετούν μια ολιστική, συστημική οπτική για να προσεγγίσουν την ενδοατομική, διαπροσωπική και οικογενειακή δυναμική των διαταραχών, τη σχολική και κοινωνική ένταξη των παιδιών με προβλήματα, τον ρόλο της οικογένειας αλλά και τον ρόλο των ειδικών και επαγγελματιών που μπορούν να συμβάλουν θετικά στην ψυχοκοινωνική εξέλιξη των παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες/διαταραχές. Έμφαση δίνεται στον ρόλο των σχολικών ψυχολόγων, των ειδικών παιδαγωγών και των εκπαιδευτικών, καθώς και στις καινοτόμες προσεγγίσεις/παρεμβάσεις (π.χ. συμβουλευτική υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών, εκπαίδευση γονέων και συγγενών παιδιών με διάφορες διαταραχές, συνθετικά μοντέλα παρέμβασης, πρώιμη πρόληψη κ.λπ.). Ένα χρήσιμο και έγκυρο εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τους ειδικούς επαγγελματίες, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς.
Φυσική περιγραφή: 799 σ. : πίν. ; 24 εκ.
Βιβλιογραφία: Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπές.
ISBN: 9789605469573